۱۳۹۴ تیر ۱۸, پنجشنبه

OM آوای مقدس هستی




و ابتدا کلمه بود و خداوند جهان را از کلمه آفرید و از صوتی ویژه خلق کرد. آوای مقدسی که آهنگ جهان بود و جهان هماهنگ با آهنگ کلمه بود و همه چیز موزون می نمود و جز آوای کلمه چیزی به گوش نمی رسید. همه هستی با صوت کلمه به رقص آمد و هم آوا گشت.
اصوات جهان ما را در بر گرفته اند و این در حالی است که اغلب ما نسبت به مفهوم آنها و تاثیری که بر ابعاد باطنی ما دارد بی توجه هستیم. جهان ما جهان اصوات است و لازم است اکنون که در حال تجربه این جهان و کیفیت های آن هستیم مفهوم و معنای این جهان را هرچه کاملتر بشناسیم.
یکی از شگفت انگیزترین اصواتی که منشا فرازمینی دارد و صوتی است که از آن با نام »آوای آفرینش« یاد می شود. این آوای کیهانی یکی از اسرارآمیزترین پدیده های جهانی است. فیزیکدانان دریافته اند که در زمان آفرینش جهان، این آوا تمامی جهان را دربرگرفت. این صدای کیهانی اولین صدایی بود که در جهان طنین انداز شد و هنوز هم پس از گذشت میلیاردها سال، طنین آن در سرتاسر کیهان گسترده است. آوای آفرینش صدایی فراگیر و بدون مرکز است که در تمامی هستی گسترده شده است و از تمامی نقاط کیهان نیز با شدت یکسان قابل دریافت است. [1]
این آوای اسرارآمیز و اولیه آفرینش، مانترای ام (OM) می باشد.


مانترا آوای مقدسی است که از ترکیب الفاظ به وجود می آید و تکرار آن نوعی میدان مغناطیسی و انرژی تولید می کند.

 مانتراها می توانند بر شرایط هورمونی و عصبی مغز، چرخه های انرژی در چاکراها و حتی ابعاد غیر مادی انسان تاثیر بگذارند. [2]


هر صدایی که در طبیعت وجود دارد، یک ساختار واقعی فیزیکی دارد، که به آسانی می توان این ساختار را نمایان ساخت. نیاکان ما این موضوع را می دانستند و به همین خاطر احترام زیادی به آوا و مانتراها داشتند.
سای متیک (Cymatic) علم بررسی و مطالعه امواج اصوات مرئی می باشد. برخلاف تجربیات ما از اصوات به عنوان فرکانس های سمعی و شنیداری، همه صداها در حقیقت دارای یک شکل هندسی می باشند. به راحتی می توان ارتعاشات هندسی مرئی هر صدایی را بوسیله آزمایش ذرات ریز بر روی یک صفحه فلزی که تونوسکوپ (Tonoscope) نام دارد، مشاهده کرد. وقتی ذرات ریز را بر روی صفحه فلزی قرار می دهیم و فرکانس صوتی را به این صفحه پخش می کنیم، این ذرات ریز خودشان را با ساختار هندسی آن صدا هماهنگ می کنند.
[مطابق فیلم]
چیزی که شگفت انگیزتر و سحرآمیزتر است این است که وقتی که مانتراها و آواهای مقدس باستانی ضبط شده را در مقابل این صفحه فلزی پخش می کنیم، ذرات ریز ترتیب و آرایش خود را به شکل ساختارهای هندسی مقدس باستانی (Mandala) تغییر می دهند.
در آزمایشی که در کیلیپ نشان داده می شود، در ابتدا به نظر می آید که شکل های بیضی مانند ایجاد می شوند. دلیل اهمیت این شکل ها را بررسی می کنیم.
مسیرهای بیضی شکل، مسیرهایی هستند که سیاره ها در هنگام گردش به دور خورشید طی می کنند. بر خلاف تصور ما، سیارات در مسیر های دایره ای شکل به دور خورشید نمی گردند، بلکه در مسیرهای بیضی شکل حرکت می کنند. این مسیر ها همچنین مسیرهایی هستند که خورشید و ستاره های دیگر در داخل کهکشان راه شیری طی می کنند. به طور خلاصه، مسیرهای بیضی شکل در حقیقت نحوه پاسخ سیارات و ستاره ها به نیروی گرانش (جاذبه) می باشد.
با مشاهده این آزمایش پی می بریم که بین حرکت سیارات و ستاره ها و تصاویر هندسی حاصل از مانترای ام (OM) در آزمایش تولوسکوپ ارتباط مستقیمی وجود دارد.
نیاکان ما چگونه به این اسرار پی بردند؟
در سنت های باستانی هندو، بر این باورند که مانترای ام (OM)، صوت الهی است، که در ابتدای جهان وجود داشت. این صدا در حقیقت تصور می شود که دلیل آفرینش تمام هستی می باشد.
این باور هندو چندان دور از واقعیت نخواهد بود اگر که این موضوع را قبول کنیم که هر چیز فیزیکی در جهان ،در حقیقت، نمودی از امواج ارتعاشاتی است.
کلمه ام (OM) بصورت تحت اللفظی به معنای "صدای جهان" ، "جوهر زندگی" و "علت آفرینش جهان" می باشد.
این صدای ام (OM) که پنداشته می شود مسئول و سبب آفرینش تمام جهان است، بسیار منطبق و شبیه بر صدایی است که در آزمایش تولوسکوپ مسیرهای مشابه مسیرهای سیارات و ستاره ها را به ما نشان می دهد.
دکتر عبن الکساندر (Eben Alexander)، جراح مغز و اعصاب 25 ساله ی دانشگاه هاروارد، ادعا می کند که در طول تجربیات نزدیک به مرگ خود، صوت ام (OM) را از سرتاسر دنیای روحی می شنیده است.
معتبرترین آزمایش های علمی در مورد زندگی پس از مرگ نیز صوت ام (OM) را به عنوان ارتعاش پس زمینه در عوالم روحی ضبط و ثبت کرده اند.
هزاران مانترای دیگر نیز وجود دارد که برای سالیان سال آموزش داده می شوند.
آیا ارتباط بین مانتراهای باستانی و الگوهای هندسی مقدس حاصل از آنها، دلیل علاقه فراوان نیاکان ما به این مانتراها و اشکال هندسی بوده است؟
آیا مانتراهای مقدس و الگوهای هندسی آنها عضو جدایی ناپذیر روشن بینی هستند که ما اکنون فراموش کرده ایم؟ [3]
منابع و اطلاعات بیشتر در کامنت ها
جواب استاد به سوالات پایانی: دقیقا ,اینها خود هم سوال است و هم بهترین جواب چون هر مانترا شکل خاص خودرا تولید می کند ,و اینها ثابت است





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...