۱۳۸۵ دی ۱۹, سه‌شنبه

نه، مقدس


تا حالا بیشتر ضررهای زندگی‌ من از نگفتن نه بود. یا خجالت می‌کشیدم و یا خودم رو کم می‌دیدم و در کل مشکل نبود اعتماد به‌نفس بود. حتی گاهی فکر می‌کردم، بده آدم بگه نه
ممکنه طرف فکر کنه، امل یا عقب افتاده و حتی ممکنه فکر کنه کنس هستم! پس اخلاقیات چی‌می‌شه؟ اگه طرف از من ناراحت بشه و الی تا قیامت مواردی بود که به‌خاطرش نمی‌تونستم بگم " نه" کلی پوستم رفت تا اینکه روزی مابین جملات کتاب ، "چنین گفت زرتشت " با "نه مقدس" آشنا شدم. نیچه خدا خیرت بده که این کلید رو دادی دستم
نه مقدس همان جملهء قدیمی و اصیل فرهنگ عامه خودمان است که می‌گه « یه نه می‌گم، نه ماه به دل نمی‌کشم » معنی تحت الفظیش می‌شه، من فقط در برابر خودم مسئول هستم. یا، برو راست کارت، من هالو یا این‌کاره نیستم.
شیک‌ترش می‌شه، شرمنده در کلاس من نیست
هیچ اهمیتی نداره چه انتظاری از ما دارند؟
مهم اینه که ما مواظب باشیم دردسری خلق نکنیم که سرنوشت ما رو تحت تاثیر خودش قرار بده

۲ نظر:

  1. من البته فکر میکنم نه نگفتن من دلیلش همیشه اینه که خودم کرم دارم....البته بعضی وقتا هم که باید بگم اره میگم نه....:p:p:p
    اخرشه ...مگه نه؟

    پاسخحذف
  2. خوبیه تو در اینه که در همه چیز آخر یا اولشی
    وسط نداری

    پاسخحذف

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...