۱۳۹۳ اسفند ۸, جمعه

پسر فروغ فرخزاد




دیشب با کلی بهت و حیرت این فیلم رو ایمیل کردم به پریا
بعد هم تلفنی کلی براش منبر گذاشتم که:
فکر کن مثلن دوست داشتی از چه زنی زاده بشی؟
فروغ چه‌طوره؟
همشهری و قوم خویش دورمون؟
زنی که هزار بار به اتهام شباهت‌های غیر اخلاقی مرا به او شباهت بسیار دادن
البته فقط در محافل آشنای همشهریان گرام که همیشه درپی افتخارات چنین و چنان هستند و فروغ هیچ‌گاه موجب افتخار بانوان خاندان نخواهد بود
حالا من از دخترم می‌پرسم:
دوست داشتنی دختر فروغ بودی تا مادری سرشناس و پر افتخار می‌داشتی ولی تنها نشانه‌اش
سنگ قبری بود و آوای دهل؟
تهش حتا نتونی دو واژه را صحیح برزبان بیاری؟
و فرزند فروغ باشی؟
اصلن مهم نیست ما از کی به جهان وارد می‌شیم
مهم جوهره‌ی وجودی و ذات الهی ماست
گرنه که من دو دختر دارم که یکی تو گویی از من است و دیگری از نامادری
بی کوچکترین شباهتی به هم


۵ نظر:

  1. من هم این قیلم رو دیدم- وقتی درباره فروغ حرف میزد مثل این نبود که داره درباره مادرش صحبت می کنه- خیلی سرد و غریب هستش احساسش نسبت به فروغ- بر عکس اون پسری که فروغ از جزام خونه برد و بزرگش کرد- https://www.youtube.com/watch?v=H2uKdwLWjN8

    پاسخحذف
  2. این همه‌ی دروغی‌ست که هزاران سال در سرهای ما کردن
    من هم به وقت متارکه فکر می‌کردم بی دخترها می‌میرم
    یا اون‌ها بی‌من چه ها می‌شن
    نه اون ها چه‌ها شدن و نه من مردم
    دروغی بود که عمری در سرهای‌مان کردن
    مادر کسی‌ست که قابل تکرار نیست
    پریسای من عاشق مادر بزرگ پدری‌ست
    پریا عاشق من
    باید دید کی به کی سرویس می‌ده
    باقی دروغی بیش نیست
    به گوش‌مون خوندن بهشت زیر پای مادران است و .... مادر بی بچه می میره.... بچه بی مادر فلان می‌شه
    هیچ خبری نیست
    بچه اونی رو می‌شناسه که بهش محبت کرده
    نوعی خودخواهی
    مثل حسی که من به بی‌بی‌جهان دارم

    پاسخحذف
  3. این همه‌ی دروغی‌ست که هزاران سال در سرهای ما کردن
    من هم به وقت متارکه فکر می‌کردم بی دخترها می‌میرم
    یا اون‌ها بی‌من چه ها می‌شن
    نه اون ها چه‌ها شدن و نه من مردم
    دروغی بود که عمری در سرهای‌مان کردن
    مادر کسی‌ست که قابل تکرار نیست
    پریسای من عاشق مادر بزرگ پدری‌ست
    پریا عاشق من
    باید دید کی به کی سرویس می‌ده
    باقی دروغی بیش نیست
    به گوش‌مون خوندن بهشت زیر پای مادران است و .... مادر بی بچه می میره.... بچه بی مادر فلان می‌شه
    هیچ خبری نیست
    بچه اونی رو می‌شناسه که بهش محبت کرده
    نوعی خودخواهی
    مثل حسی که من به بی‌بی‌جهان دارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوشبختانه یا بدبختانه حس فرزند داشتن رو نتونستیم تجربه کنیم- اما من هم موافقم که مهم اونیه که بهت در کودکی محبت و توجه کرده باشه حتی اگه مادر واقعی نباشه

      حذف
    2. مین‌طور که به شانتال نگاه می‌کنم. ستون مهره‌هام داغ می‌شه
      فکر می‌کنم: این دختره چه‌طور جرات کرد یک موجود زنده رو به این خونه بیاره؟
      دیگه فکر کن ما از سر چه بلاهتی بچه دار شدیم
      من‌که شعور نداشتم که این بچه دار شدنی که ان‌قدر ازش می‌ترسی که نشی
      یعنی چی؟
      انگار عروسک بود و باید حتمن یکی می داشتم تا از جامعه عقب نمونم
      وقتی فهمیدم بچه یعنی چی
      که خیلی خیلی دیر شده بود
      چه جراتی داره جوانی که فکر نکنی بعدش چی؟

      حذف

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...