۱۳۹۳ بهمن ۱۷, جمعه

دشمنی با روز شنبه



عطر لیمو عمانی، همراه شنبلیله و گلپر ترشی
فضای اتاق رو پر کرده بود
شاید همین از زیر لحاف کشیدم بیرون
صدای بچه‌های دایی‌جان‌ها و خاله‌جان‌ها حیاط رو پر کرده بود
بی‌بی اسپند دود می‌کرد
صدای خنده‌های مادر و زندایی‌ها از مطبخ تا من می‌رسید
فکر کلی مشق مونده و بازی در حیاط طاقتم رو تاب کرد و بسترم کند
همیشه همین بود
دنیا پر از شادی و بازی بود و من وقت برای هیچ درسی نداشتم
همیشه مضطرب بودم
وحشتزده از کلی تکلیف مدرسه
پنج‌شنبه‌ها تا ظهر می‌شد و می‌رسیدیم خونه نهار نخورده می‌پریدیم حیاط
کلی بازی از کل هفته در حیاط منتظرمون بود
بازی روز دوشنبه که دلم براش ضعف رفت و نشد بازی کنم
بازی روز چهارشنبه که به‌خاطر تکالیف زیاد ریاضی پنج‌شنبه همیشه ناممکن بود
کل بازی‌های هفته در حیاط به انتظارم نشسته بود
به خودمون می‌آومدیم شب می‌شد و نوبت مک میلان و همسرش و آخرشب و فیلم سینمایی
صبح جمعه‌هم که دایی‌جان‌ها هم یک به یک می‌آمدن برای دست بوسی، بانو بی‌بی‌جهان
در نتیجه می‌رفت برای غروی جمعه
من بودم و کلی تکلیف جمع شده
من بودم و سریال مرد شش‌میلیون دلاری
منن بودم و شو رنگارنگ
و من می‌ماندم و گریه‌های بی‌حد از ماتم روز شنبه
خب کدوم آدم عاقلی می‌تونست در چنین شرایطی شنبه رو ببینه
ما موندیم و دشمنی روز شنبه


۴ نظر:

  1. ey kash mishod ye vaghti mineshati be neveshtan roman "Bibi jahan o dordanehayash", loool, esmesho ro ham man ghablan entekhab kardam, :))) , be hazarat abas , had aghal ba ye post dar hafte mitoni shoro koni, bad ye sal kar jam shode, alan system chap kheili rahat shode, aslan niaz nist masalan chand hezar ta chap besheh , har ki khast bekhare barash tak noskheh chap mikonanad,
    yani misheh, akh ageh besheh.....

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قاسم دروغ چرا؟ پشت دستم داغ گذاشتم, چیزی رو متصل و پیوسته ننویسم
      نقاشی رو هم بیشتر دوست دارم و نمی خوام دوباره درگیر نوشتن چیزی بشم
      بین این پنج هزار پست, فکر می کنی چندتاش بی بی باشه؟

      حذف
  2. kheili hash mostaghim ya gheir mostaghim darbare bibi hastesh ; ama faghat peyvaste nist, baad in salha, alan man az rahe door ye tasviri az bibi daram ke toye yek ayene shekasteh naghsh gerefteh, tasvir asli pisheh khodete, faghat bayad ye gobar robi koni az ayene shahrzade nojavoon,

    پاسخحذف
  3. د روغ چرا قاسم؟
    یه وقتی فکر می‌کردم این بند من به کودکی و بخصوص شخص بی‌بی خودش برای خودش فضیلتی داره
    حالا که فهم کردم جنس وابستگی‌ش از باب خودخواهی و منه ذهنی‌ست
    خیلی به ندرت سر از محله‌ی بچگی در می آرم
    گرنه که هنوز انقدر نگفته‌ها از بی‌بی دارم
    جنس جور
    عاشقانه
    که هنوز بر لب ننشسته

    پاسخحذف

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...