۱۳۹۳ تیر ۱۸, چهارشنبه

دندون قروچه‌ی گیلگمش


از اون‌طرف گيلگمش هست
شخصيتي اسطوره‌اي و فرزند ايشتر خداي زمين
گيلگمش هم بدبختي خودش رو داره تا جایی که ایشتر وادار به تولید انکیدو می‌شه بل‌که حواسش رو به امور زمینی تر پیوند بدن
از بخت بد عاشق برادر می‌شه و ..... تا الا نهایت کثافت
در اون ایام  این نیکو و پسندیده بوده
یعنی دروغ چرا؟
گاهی با خودم فکر می‌کنم،‌داوود هم که این‌کاره بوده
لوط هم که آره
اصولن در زمان یونان باستان همه آره
بعد به این فکر می‌افتم که، اگه بنا بوده ما مصارف این چنینی برای اولاد ذکور آدم نداشته باشیم
فلسفه‌ی خلقت آدم چی بوده؟
یعنی بنا بود نسل بشر از هابیل و قابیل ادامه پیدا کنه ؟
یا
اولاد ذکور همگی ژنی نهفته در وجودشون هست که تمایل به هم‌جنس خودش داره؟
نه که کل نظام هستی رو این قلم به هم زده؟
نه‌که از اول هم نباید به سراغ طایفه‌ی اوناس می‌رفتند؟
نه که اصلن نباید نسلی ادامه می‌یافت و 
نه‌که هنر اهریمن همین بس بود که، این اوضاع بلوشو رو درست کنه؟
چند میلیارد بر پهته‌ی گسترده‌ی زمنی که 
یکی می‌گه مخلوق خداییم و دیگری گوید ، فرازمینی‌ها
راستش دروغ چرا
یک هفته است به اندوهی بزرگ رسیدم
این‌که: من هنوز نمی دونم در خواب خر و پف می‌کنم یا نه؟
باور کن راست می‌گم
خیلی مهمه که تو از همه چیز مطلع باشی و ما از ساده‌ترین‌ها بی‌اطلاع‌یم
دیشب فکر می‌کردم، یه دوربین بذارم بالای سرم تا صبح ازم فیلم بگیره
بل‌که بفهمم در خواب چه غلطی می‌کنم ؟
اهل خر و پف هستم؟
هنوز خفن دندون قروچه می‌کنم؟
هنوز مثل عقربه‌های ساعت کل تخت رو چرخ می‌زنم، یا نه؟
از این ساده‌تر هم چیزی هست؟
بعد ما دیگران را قضاوت می‌کنیم؟
به داوری می‌نشینیم و حکم می‌دیم
برخی رو ممنوع‌البیان و دیگری را ممنوع القدم می‌کنیم
قطعنامه صادر می‌کنیم و هم‌چنان دور خودمون می‌چرخیم که ما آگهیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...