۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

بالاتر از خطر




چند روزه متوجه شدم شبکه جم کلاسیک در حال پخش برخی از سریال‌های قدیمی‌ست
قدیم به وقت بچگی‌های ما
همان زمانی که سریال بالاتر از خطر کلی برای خودش
سوژه بود
از فیلم‌های صمد سر درآوردن تا داستان داغی برای بزرگترها
البته بعد از روزهای زندگی یا محله‌ی پیتون پلیس
یا حتا مرد شش میلیون دلاری که چنی موجب داستان بود در خونه‌ی ما
که هم‌زمان با رنگارنگ پخش می‌شد و من دلم می‌خواست شو ببینم و حکم همیشه
به‌نفع ولیعهد صادر می‌شد که دلش مرد شش میلیون دلاری می‌خواست
چنی ما جنگیدیم
چنی رنجیده خاطر شدم
چنی آرزو کردم که روزی برسه از پسه این ولیعهد کله خر بر بیام
ال‌قصه که
دیروز نشستم پای یکی؛    بالاتر از خطر
بیشتر دنبال این بودم که فهم والدین زمان ما تا کجا بود؟
چی رو با لذت نگاه می‌کردند؟
در حالی‌که من حوصله‌ی تماشای یکی از سریال‌های امروزی رو ندارم
مگر ترکی نباشه، پلشتی نداشته باشه و ترجیحن، پلیسی چیزی
اما نکته‌ی مهم و جالب این داستان هنر آمریکایی‌هاست یا بگیم درجا زدن‌شون؟
الان اگر وقت یا حوصله داشته باشم مثلن سریال استخوان‌ها رو می‌بینم
که بر حسب اتفاق این دو سریال بسیار شبیه به هم از آب درآمد
مرد شش میلیون دلاری قابل تحمل‌م نبود، سی این‌که 
خالی‌بندی‌های اون زمانی‌ش به شعورم توهین می‌کرد
ولی
دیدن هیچ یک خالی از لطف نیست
بخصوص که خیلی‌ها رو ما سیاه و سپید به‌یاد داریم
چی داره این ایام بچگی که این همه مهم می‌شه برای ما؟
یعنی من یکی که کل حال و دیروز رو ول کردم و چهار چنگولی چسبیدم به پس پریروزها



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...