۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

من بهشت



از قدیم یه چی گفتن: 
هر چه‌قدر پول بدی آش می‌خوری
دست بردار از راحت طلبی

قصد کردم امسال عید، سنبل عیدی بدم
در نتیجه، گل‌دان‌های پیاز سنبل به سف در ایوان، هر روز با من از رسیدن بهار و عید می‌گن
این یکی از همون ساحری‌های زندگی‌ست که من باهاش لحظهها رو نقش می‌کنم
به انتظار رسیدن اسفند و دیدن گل‌های میداین شهر هم نه
یک‌سری رو زودتر در خاک نشاندم و توی خونه و در اتاق آفتاب‌گیر
جوانه‌های سرش‌ سبز کرده
باقی رو هم اولی دی ماه
و بیرون  در ایوان سرک می‌کشند تا ببینند عید کی می‌آید؟
کار دیگرم هم کاشت پیاز زعفران، زنبق و نرگس هلندی بوده که نرگس ها الان حدود ده سانتی شدن
زعفران‌ها جوانه‌های نازک‌شان را به شوق آفتاب آزاد ساخته و زنبق ها خیلی کوچکند
احوال رزها هم خوب است و هنوز در ایوان و پشت پنجره‌ی اتاق هم ساناز پر گل است و هم رز سفید
خلاصه که به امید بهار بشینیم باید بهار بشه
 نه تنها به انتظار که با شوق به استقبالش می‌رم
از هیچ‌کجای آسمون دنیا هیچ معجزه‌ای برای خوشحالی و رضایت ما بیرون نمی‌افته
ترجیح می‌دم من بهشت باشم
تا به انتظار بهشت باشم

۹ نظر:

  1. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  2. با محاسبه‌ی من و مشاوره با باغبان محل
    اول دی برای کاشت خوب بود
    سال گذشته بهمن کاشتم روز عید یکی‌ش گل داشت باقی نداشت
    امسال چند تایی که زودتر رفتم به پیشواز برای گل‌های ماه اسفند و باقی هم باشد برای عید و عیدانه
    زیرا عطر سنبل تنها نشانه‌ی عید برای من است

    پاسخحذف
  3. اما این داستان 1000 و 10000 را فهم نکرد منظور چه بود

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  5. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  6. وای خوش‌به حالت همشهری. یکی از آرزوهای دیرینه‌ی من یک گلخانه است. فکر کنم 20 تا از سنبل‌های شما رو هم من از واسطه خریده باشم. لابد؟ طرف گفت بذار در یخچال هیچی نمی‌شه. یه روز هم کشو رو کشیدم و دیدم همه دارن سبز می‌کنن و به جبر همه رو یک‌باره کاشتم. نتیجه‌اش شد همانی که شما گفتی. ممکنه زودتر به سنبل برسم و هیچ خوب نیست. گل‌ها بیرون و در سرماست. امید وارم به شب عید برسه. اون‌هایی هم که داخل کاشتم امیدوارم هر چه زودتر به گل دهی برسند که البته هنوز خیلی زوده. زیرا تازه نوکاش جوانه زده. به هر حال عید برای من یعنی سنبل. کاش هر روز این خونه عید باشد و بهاری. فقط یک سوال. ممکنه سرمای بهمن خراب‌شون کنه؟

    پاسخحذف
  7. می‌شه یه‌جوری مثلن با تاریک کردن در رشد تاخیر ایجاد کرد؟ شاید گل‌ها به عید برسه؟

    پاسخحذف
  8. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  9. تراس دارم و هم پشت بام
    اما دلم گلخانه‌ی حقیقی می‌خواد. راستش دروغ چرا زمین‌ش رو روزی تهییه کردم
    . اما
    کار هر بز نیست خرمن کوفتن.
    کار من تنها نبود و ولش کردم
    گلخونه یعنی از این سر تا اون‌سر
    گرنه که تراس در تابستان می‌شه داستان
    همه دل‌خوشی من بهار به بعد جولان در تراس خونه و بین گل‌هاست

    پاسخحذف

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...