۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

منه در رویا



وقتی خواب می‌بینیم، خواب بیننده کیه؟
نه بذار این‌طوری شروع کنم
ما همیشه وقتی خواب می‌بینیم، هم خود ایفا کننده نقش هستیم و هم بیننده‌ی ایفا کننده
چیزی که امروزم رو درگیر کرد این‌طوری شد که
داشتم در خواب با تلفن حرف می‌زدم، یعنی با تلفن خونه
هم‌زمان در حقیقت تلفن شروع به زنگ خوردن کرد
اونی که در رویا هنوز پای تلفن بود، به اندیشه شد که: من‌که دارم با تلفن حرف می‌زنم
پس صدای زنگ دوباره چیست؟
در همین بین ناظر بر خواب بیننده که باز خودم بودم،
متوجه شد که دارم با تلفن حرف می‌زنم و دوباره همان گوشی در نقطه‌ی دیگر خونه داشت زنگ می‌خورد
و ناظر متوجه این دو داستان جدا از هم بود
حالا دیگه چندتا شدیم
من در بستر، من پای تلفن، من ناظر
همه این‌ها شاید به دو سه ثانیه نکشید
روانشناسی چه توضیحی می‌تونه براین داشته باشه؟
قوانین فروید به چه کار این موضوع می‌آد؟

۲ نظر:

  1. سلام - این نوع خوبی که دیدید دقیقا در کتاب تعبیر رویای فروید در موردش توضیح داده شده.ح

    پاسخحذف

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...