۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

نه وجود بود نه عـد م


در آغاز، نه وجود بود نه عـد م

همه این جهان ،نیروی نامتجلی بود 
آن یگانه بی دم و بازدم نفس کشید
اگر نه هیچ چیز به ذات خود وجود نداشت
ریگ ودا- سرود آفرینش

دیپاک چوپرا عارف معاصر و بزرگ هند، در کتاب هفت قانون معنوی موفقیت که بقول خودش  کتاب هفت قانون معنوی موفقیت جوهره کتاب آفرینش فراونی میباشد،هفت روز هفته را به یکی از این قوانین اختصاص داده تا انسان با رعایت این قوانین ضمن برخورداری از حالات معنوی و عرفانی، در زندگی مادی و روزانه اش از موفقیت چشمگیری برخوردار شود.لذا با توجه به اینکه برای هفت روز هفته یک دستور ساده اخلاقی در عین حال عمیق در نظر گرفته است همین بهانه، خلاصه ای از قانون مختص به این روزها ، که معروف به قوانین هفتگانه است را ارائه میدهم. 

اهمیت این قوانین زمانی قابل لمس خواهد بود که شما ضمن مطالعه، آن را در زندگی روزانه خود تجربه نمایید.اصولی چنان ساده و در عین حال موثر که با بکار گیری آنها در ایام هفته چنان تاثیر خود را در زندگی شما خواهند گذاشت که متعجب خواهید شد.



تکه ای از بودا: هستی ما به ناپایداری ابرهای پاییزتماشای تولد و مرگ موجودات همچون نظاره شعله های آتش یک عمر/ بسان جرقه رعدی در آسمان/ چون سیبلابی شتابان روان از سراشیبی کوهی.



  قانون توانایی مطلق: منشاء همه آفرینش ، آگاهی مطلق است... توانایی مطلق که جویای آن است که از نا متجلی به تجلی د آید. هرگاه دریابیم که ضمیر راستین ما یکی از این توانایی ها ی مطلق است ، به قدرتی می پیوندیم که همه چیز این علم را متجلی می سازد.****در آغازنه وجود بود نه عدمهمه ایت جهان، نیروی نا نتجلی بود ...آن یگانه ی بی دم و بازدم نفس کشیداگر نه هیچ چیز به ذات خود وجود نداشت(ریگ ودا –سرود آفرینش).

 قانون بخشایش:کائنات از طریقه مبادله پویا عمل میکند ...داد و ستد ، جنبه های متفاوت جریان نیرو در کائناتند.و در شور و شوق ِ بخشیدن آنچه می جوییم ، فراوانی کائنات را در زندگیمان به جریان می افکنیم.****این آوند نازک رت تو تهی می کنی بارها و بارها ، و سرشارمی سازی آن را همواره با حیات تازه . این نی لبک کوچکرا حمل کردهایی بر تپه ها و ماهورها، و در آن نواخته ایآهنگهای جاودانه تازه را .... موهبتهای بیکرانت فقط برهمیندستهای کوچک من بنزدم می آیند ، اعصار می گذرند، و توهمچنان می ریزی ، و هنوز جایی برای ریزش هست.(گیتا نجالی- رابیندرانات تاگور) .

قانون کارما (علت و معلول ):هرعملی نیرویی را تولید می کند که بهمان شکل به ما باز میگردد .هرچه بکاریم درو می کنیم.و هنگامی که اعمالی را انتخاب می کنیم که برای دیگران شادمانی و موفقیت می آورد، ثمره  " کارما " ی ما شادمانی  و موفقیت خواهد بود.****کارما گواه جاودان آزادی انسان است. اندیشه ها و گفتارو کردارمان تارهای پیله یی است که پیرامون خود می تنیم. (سوامی و یوکاناندا) .

قانون کمترین تلاش:هوشمندی طبیعت با کمترین تلاش کار می کند ... با سبک دلی ، هماهنگی و عشقوهرگاه نیروهای هماهنگی و شادی و عشق را در اختیار گیریم ، با سهولت بی تکاپو، موفقیت وخوش اقبالی می آفرینیم. دانای فرزانهبی آنکه گام سپارد ، می داند/بی آنکه بنگرد، می بیند/بی عمل سامان می دهد.(لا ئوتسه).

 قانون قصد و آرزو:در هر قصد و آرزویی مکانیسم توفیق و تجلی نهفته است ...قصد و آرزو در حیطه توانایی مطلق دارای قدرت نظام دهنده نا محدود است. و هنگامی که در خاک حاصلخیز توانایی مطلق قصدی را در افکنیم ، این قدرت نظام دهنده نامحدود را برای خود بکار وا می داریم. ****در آغاز آرزو بود که نخستین بذر ذهن بود. حکیمان به مراقبه نشستن در دل خود، به یمن حکمت خویشتن به پیوند هست و نیست پی بردند.(ریگ ودا –سرود آفرینش).

  قانون دلبستگی:در عدم دلبستگی ، حکمت عدم یقین نهفته است... در حکمت عدم یقین ، رهایی از گذشته و شناخته شده نهفته است که زندان شرطی شدن در گذشته است.و در اشتیاقمان به گام نهادن در ناشناخته – حیطه تمامی امکانات خود را به ذهن خلاقی می سپریم که هر آهنگ کائنات را خمنوا می سازد. ****همچون دو پرنده طلایی که بر یک درخت ماوا گزیده اند ، من و جان ، یران انیس ، در یک تن خانه کرده اند. من "میوه های ترش و شیرین درخت حیات را می خورد ، حال آنکه " جان "عاری از دلبستگی نظاره می کند.( موکوندا اوپانیشاد ).

  قانون دارما ( غایت حیلت) :هر کس در زندگی غایتی دارد... موهبتی بی همتا یا استعدادی   ویژه تا آنرا به دیگران هدیه کند. و هنگامی که این استعداد بی همتا را با خدمت به دیگران بیامیزیم و جد و طرب جانمان را تجربه میکنیم  که هدف نهایی همه هدفهاست. ****هر گاه کاری می کنید نی لبکی هستید که از طریق دل او زمزمه ساعتها به موسیقی بدل میشود. و کار آمیخته به عشق چیست؟ بافتن پارچه ایست تنیده از تارهای دلتان ، به گونه ای که گویی محبوبتان آن جامه را به تن خواهد کرد.( پیامبر: خلیل جبران ).



 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...