۱۳۹۳ اسفند ۱۱, دوشنبه

تا بشه




هزار سال به طول کشید تا تفاوت بین قصد، اراده و نیت رو فهم کردم
یعنی داستان از یک کد شروع شد
نه از کاستاندا
از آیه‌ای در قرآن که می‌گه:
اذا اراده شیعا یقول له کن فیکون
هرگاه اراده به موجودیت شی‌ای کنم، می‌گم باش و موجود می‌شه
همون کن فیکون معروف که به اشتباه هم معروف شده
می‌گه: اراده
من هم فکر می‌کردم:
من هم که فلان چیز رو لازم دارم باید اراده کنم، براش خودم رو ریز ریز کنم
بل‌که از چاهی سر و ته آویزون باشم؟
یا هر ژانگولر بازی که من رو به اراده‌ام برسونه
فهم نمی‌کردم خالق برای داشتن و خواستن راه نمی‌افته بره بازار
و این عمل منه ذهنی در من به تعبیری ناصحیح جا افتاد
مام شدیم واسه خودمون یه‌پا منه ذهنی که وقتی چیزی می‌خواد
حق داره گوش فلک رو بگیره، بپیچونه و .... الی آخر و به خودمون اومدیم شده بودیم از عوامل
ابلیس ذلیل مرده
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآی نفس کش
خب همین بود دیگه نه؟
نباید بنشینی تا از آسمون بباره
باید براش بجنگی،
  چشم دربیاری،
 سعی و تلاش و هر چه جنس جور تا من به خواسته یا اراده‌ام برسم
و ساده‌ترین نتیجه‌اش همین عصای موسی که مونس‌م شده
یعنی نمی‌خواستم بنشینم تا آسمون بباره و باید حسابی خون خودم و خلق رو در شیشه می‌کردم
تا بشه

۳ نظر:

  1. من گناهکار سرا پا تقصیر زیاد نمی فهمم ، فقط اینا رو میدونم که ساقه گیاه اگر نورش کمه ساقش بلند میشه ، با رشد درخت علفهای هرز زیر درخت کوتاه میشن ، حیوانات در اسارت بچه دار نمیشن و یا بندرت ، حیوانات پیر ، بیمار و نابالق زودتر شکار میشن ، در سالهای خشکسالی ملخ ها گرگارین میشن و مهاجرت میکنن ، پرنده ها از سیبری هزاران کیلومتر پرواز میکنن و باز میگردند . ماهی های آزاد از دریا به رودخانه زادگاهشون میان و کیلومتر ها خلاف جهت اب شنا میکنن تا همونجایی که به دنیا اومدن تخمریزی کنن ، ما هم برای فرداهامون و محافظت از نسلمون دست به هر تلاشی میزنیم بدون اینکه بدونیم چرا ؟ در واقع عمل balance of nature رو انجام میدیم . حال بوجود اوردن دریاها با ان عظمت ، پیچیدگی ها و موجودات مشکل تر است یا ان را دو نیمه کردن برای راه عبور ؟ کدام معجزه است ، نمی دانم . مرگ حذف ناتوانی ست در هر ابعادی ، چون زندگی نیاز به عناصر و موجودات فعال و پیکارجو دارد تا ادامه یابد .

    پاسخحذف
  2. لبته اگر تنها بعد حضور ما فقط همین زندگی جسمی موجود باشه
    قربان چرا شما سراپا تقصیر؟
    تقصیر از من بود که فکر کردم شما به زبان کاستاندا آشنایی داری
    همه‌اش زیر سر کسی‌ست که با سرچ گوگل مرا گمراه ساخت
    گرنه که مگی همان ماهی‌های آزادیم که باید برخلاف جهت رود به مبدا بازگردیم
    و من کسانی را می‌شناسم که نه از سر ناتوانی مردن
    که از سر پایان زمان توقف‌شان رفتند
    و اگر هنوز می‌بودند هم برای طبیعت و هستی مفید واقع می‌شدن هم برای خود
    اما وقت رفتن رو نمی‌توان مانع شد

    پاسخحذف
  3. لبته اگر تنها بعد حضور ما فقط همین زندگی جسمی موجود باشه
    قربان چرا شما سراپا تقصیر؟
    تقصیر از من بود که فکر کردم شما به زبان کاستاندا آشنایی داری
    همه‌اش زیر سر کسی‌ست که با سرچ گوگل مرا گمراه ساخت
    گرنه که مگی همان ماهی‌های آزادیم که باید برخلاف جهت رود به مبدا بازگردیم
    و من کسانی را می‌شناسم که نه از سر ناتوانی مردن
    که از سر پایان زمان توقف‌شان رفتند
    و اگر هنوز می‌بودند هم برای طبیعت و هستی مفید واقع می‌شدن هم برای خود
    اما وقت رفتن رو نمی‌توان مانع شد

    پاسخحذف

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...