۱۳۸۵ مهر ۱۴, جمعه

بلبل

امروز مثلا فقط قراره کار ‌کنم . اما مگه می‌ذارند زبون به دهن بگیرم ؟
فارسی شکر است

چرا این زبان زیبا و شیرین‌رو خراب کنیم ؛ حیف نیست ؟

تازه از فرنگ برگشته و زبون مادری رو به‌ کل از یاد برده . پرسیدم چند وقت نبودی ؟
گفت : پنج سال
پنج‌ساله زبونت برگشته ؟ چه جالب . ما یه عمر خودمون رو کشتیم تو این یک قلم چیزی نشدیم . تو چه‌طور پنج‌ساله زبونت چرخیده ؟

گفت : این‌که چیزی نیست ! همون سال اول مثل بلبل حرف میزدم

چشم‌هام گرد شد گفتم : غلط نکنم بلبل چهچه میزنه نشنیدم انگلیسی حرف بزنه ! ؟
چرا ما اعتماد به‌نفس نداریم و مرغ همسایه همیشه غازه ؟

در هیچ زمین و خاکی نیروها و اقتدارما عمل نمی‌کنه ؛ مگه جایی که به‌دنیا اومدیم

آخ کورش یادت به‌خیر کجایی که
بچه‌های ایران مثل بلبل در دیار غربت اینگلیسی حرف می‌زنند . ما افتخار می‌کنیم و اون‌ها و شرمنده ایرانی بودن‌شان هستند

۹ نظر:

  1. سلام.....این جور آدم ها مثل میوه هایی هستند که جدای از درخت می رسن. کال نیستن اما رسیده هم نیستنتد!.. راستی نمی تونم به راحتی کامنت بگذارم!!.نمی دونم چرا؟ شاید مشکل از نت باشه!....موفق باشی!

    پاسخحذف
  2. سلام نازنین خاله یه گلم!
    ببین من باز غیرتی شدم....اینم فارسی....
    یک عدد ایرانی اینجا نمیشه پیدا کرد که ایرانی باشه....
    اخر سر من چن وقت پیش فکر میکردم نکنه ما ایرانی نباشیم...اخه ما مثل هیچ کدوم اینا نیستیم...تازه نمیتونیم هم باشیم....
    لا اقل من یکی....اصلا واسه خودشون باور ندارن...باوراشونم کوپی یه همش!!!!!

    پاسخحذف
  3. سلام عمو کوچیکه....
    قصد شاخ به شاخ شدن با شما رو نداشتم....شما راست میگی اینجا یه کلوپه خوبه....اما من بادیگارده جلوی در کلوپ خاله هستم....شما هم به عنوان عمو کوچیکه جات رو چشام....و اینکه هر کی هم بخواد یه چی به شما بگه حالش گرفتست البته نیای بگی نمیخوای بهت لطف کنما...اونایی که برام مهم هستن باهاشون حرف میزنم....

    پاسخحذف
  4. سلام به همگی و عصرتون به‌خیر .
    آزاده جون درد عدم باور خویشتن مارو از هم و از دنیا جدا کرد و انزوا نشاند
    عدم اعتماد به نفس و عدم باور ریشه‌ها و سنن باعث آوارگی این مردم شده
    حالا به‌جای صبحت به‌خیر عزیزم میگن . GOODMORNING HONEY
    وخوشبخت می‌شوند

    پاسخحذف
  5. سلام. خوبید؟
    اول اینکه اون تیکه که برام تو نظرا گفتی رو دیدم ... مــــمـــــــنونم
    دوما اینکه یه عالمه عقب موندم واسه همین همشو حالا میخونم و همینجادلیل مینویسم واسه خوندنم
    -------------------
    1. بارها و بارها برزخ رو تجربه کردم!! فعلا که راه حلی براش ندارم
    2.به دلم نشست و عکس شبنماشم دزدیدم
    3.خانومی که تو باشی شنبه ویرایش کردش رو میذاری او میز ... شب کوریتم از ماه بودنت نشعت میگیره
    4.این متنت دیگه محشر بود دزدیدمش تا یه روز بذارم تو بلاگم... میدونی خیلی وقتا حرفات شکل حرفای منه که تو دلم هستش ... من یا استعداد تبدیل حرفامو به نوشته ندارم یا شجاعت !! نمیدونم ...
    5.خیلی شرم آوره ... از این بلبلکان کم نیستن ماشالله

    بسه دیگه
    (کله لپ گلی)
    اینجارو هم کردم منبر
    موفق و خوش و خندون و دلشاد باشی
    (بــــــــوس)

    پاسخحذف
  6. رزی جون نمی‌تونم و نمیشه نداریم
    هرچیز که شوقش باشه و آشنا مال ماست و توانش رو هم داریم . 1
    عکس شبنم ها هم نوش جونت .2
    ویرایش هم شک نکن .3
    به جای دزدی بهتر نیست قلم دست بگیری یادته SMS چند روز پیشم ؟
    همین رو گفتم
    بنویس تو می‌تونی وگرنه سراغش نمی‌اومدی.4
    دمت گرم که از این بلبلکان نشدی .5

    پاسخحذف
  7. خوب شد خاله...دمت حسابی گرم...
    امشب با مهمونام حال دعای ربنا رو میبریم
    ماچ...

    پاسخحذف
  8. پارسی را پاس بداریم
    کسی از پارسی بودن لذت میبرد که شرمنده خویشتن نباشد . اما کسی که خود نیز گم کرده و در هر بیابانی چادر میزند ، می نویسد خانه بیش از شش ماه نمی توان توقع پاس داشتن پارسی را داشت .

    پاسخحذف
  9. عمو ، من شاخ ندارم که با کسی شاخ به شاخ بشم . کوچیک جد و آباد همه هم هستم الخصوص هادی خان گلی خانوم اینها . از جمله بانو تلخ . تو هم هر چه می خواهد دل تنگت بگو .آزاده خانم گردن من ، از مو نازک تراست . این هم گردن من بفرما

    پاسخحذف

سفری در خیال کیهانی ( تجربه‌ای هولوگرام)

  اگر انرژی تجربه زیسته ما هرگز از بين نمی رود،  آیا همواره در حال باز تولید و حفظ خود در زمان کیهانی است. همان طور که در خواب در زمان سفر م...